8.1.09

Najgledaniji

Pitanje o posjećenosti stadiona bolna je točka bosanskohercegovačkog nogometa, ali i zemalja iz regije.
Tako će biti još dugo. Pomaka jednostavno nema, a nema ni rješenja. Neki klubovi ipak nešto pokušavaju, ali bez značajnog krajnjeg rezultata.

Institut za nogometnu statistiku svake godine objavljuje podatke vezane za posjećenost na nogometnim stadionima. Real Madrid, španjolski nogometni gigant ima prosječnu posjetu od 75.398 gledatelja, te se nalazi u samome vrhu po posjećenosti. Pozabavit ćemo se malo prošlosezonskim rezultatima, koji su poražavajući za klubove iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije i Srbije.

U prethodnoj sezoni, 2007-2008, prvo mjesto po posjećenosti u Hrvatskoj zauzima Dinamo sa astronomskih 7.165 gledatelja u prosjeku. Najveća posjeta na Maksimiru iznosila je 20.000, dakako, tada se igrala utakmica protiv Hajduka. Hajduk je imao nešto slabiju posjećenost, ona je iznosila 5.088 gledatelja, a to znači da su bili u odnosu na sezonu 2006-2007 zabilježili pad posjećenosti od nevjerojatnih 32.7%! Između svih dvanaest prvoligaša je prosječan pad posjećenosti publike oko 10%, a niti jedna klub nije profitirao po tom pitanju.

Premijer liga BiH može stati uz bok Prvoj HNL. Vodeći klub po posjećenosti, u prošloj sezoni, je Čelik koji u prosjeku ima 7.120 gledatelja, te je posjećenost porasla za 3%. Drugo mjesto po posjećenosti zauzima Sarajevo sa 5.433 gledatelja u prosjeku. A pazite sada ovo, prošlogodišnji prvak Modriča ima posjećenost od 650 gledatelja! Zamislite, prvak jedne države, a ima takvu posjećenost.

U Srbiji Partizan ima čak manju prosječnu posjećenost od Dinama, prošle sezone ona je iznosila 6.556. Crvena Zvezda ima 5.167 gledatelja u prosjeku, a sada slijedi ono najzanimljivije: zabilježili su pad od nevjerojatnih 53%! To je najveći pad posjećenosti gledajući cjelokupnu statistiku. Posljednja dva kluba po posjećenosti, koji su ujedno i ispali imaju ukupnu posjećenost manju od 1.000 gledatelja.

Slovenija, također, nije ništa bolja po pitanju posjećenosti nogometnih stadiona. Štoviše, situacija je vrlo kritična. Najveću posjećenost ima Maribor gdje na njihov stadion dođe 2.120 gledatelja, dok je maksimalna posjećenost ove sezone iznosila samo 3.500. Ali, u Sloveniji se događa jedna druga stvar, bez obzira na male posjećenost, iz godine u godinu je sve više gledatelja. Svaki klub bilježi porast gledatelja na stadionima, Mariboru je posjećenost porasla za 13.5%, dok je najviše profitirao Interblock kojemu je posjećenost porasla za 65%, a sada iznosi 1.300 gledatelja. Interblock je dobio jakog sponzora, te je razumljiv tako velik porast posjete. Ipak, ako je porasla za 65%, onda je vjerojatno bolje ne upuštati se u računice koliko je prije iznosila. Ako ništa, Slovenci se barem mogu pohvaliti da ih je iz godine u godinu na stadionima sve više. Pazite sada ovo, Primorje ima 250 gledatelja, a Kopar 300 u prosjeku. Da, to su klubovi koji nastupaju u prvoj ligi!

Zaključak je jasan. Nogometnim klubovima zasigurno slijedi borba za gledateljima. Naime, zašto bi netko ulagao u nogomet, ako zna da njihovu reklamu neće nitko vidjeti? Nema logike uložiti novce u nešto za što znate da ne možete profitirati. U Europi nogomet donosi veliku zaradu, a kod nas to donosi samo gubitak…
Autor: Vedran Tolić 06/01/2009 www.sportin.ba