5.6.09

CIMOS grabi naprijed

Zenička kompanija "Cimos TMD Casting" pokrenuo je ove sedmice novu proizvodnu liniju, koja bi u punom kapacitetu na godišnjem nivou mogla proizvoditi i do 25 hiljada tona gotovih proizvoda, potvrdio nam je jučer Razim Lušničkić, direktor ove kompanije.

Dok metalna industrija u BiH grca u problemima, smanjujući proizvodnju i do pedeset posto, Lušničkić kaže da će junska proizvodnja CIMOS-a u Zenici biti za pedeset posto veća od januarske, te da se kompanija "pregrupisava" za rad u tri smjene, jer su "zatrpani" poslom.

- Nova proizvodna linija, druga faza zeničkog pogona, jedina je investicija grupacije CIMOS u svijetu, a finansijski je vođena uglavnom iz centrale u Kopru (Slovenija). Uz veliko zalaganje uprave i nas ovdje, posao je okončan, a naredna dva mjeseca imaćemo probnu proizvodnju, dok rad za tržište očekujemo od avgusta, kaže Lušničkić, čime ova slovenačka kompanija ispunjava obećanje da će u tri faze gradnje pogona i sa finalnom mehaničkom obradom proizvoda u Zenicu investirati 33 miliona KM i zaposliti 600 ljudi.

- Uz postojećih 158, do septembra bi trebali uposliti dodatnih pedeset ljudi, čisto u proizvodnji. Istovremeno, pokrenuli smo finalnu obradu, čak znatno prije plana. Oprema za drugu fazu i finalizaciju je iz japana, Njemačke, Italije i predstavlja najmoderniju postojeću tehnologiju u svijetu, kazao nam je direktor zeničkog CIMOS-a.

Sada već bivša" kriza, kazao nam je Lušničkić, prebrođena je dobrom organizacijom i preraspodjelom posla, te uštedama, bez ijednog otkaza ili slanja na čekanje, a novi poslovi za najveće svjetske automobilske kuće očigledno su dočekani spremno. Iako se spolja ne razlikuje od bilo koje fabrike u okruženju, zenički CIMOS TMD CASTING očigledno je postao ponos ovog grada, jer sada neki od ključnih mehaničkih dijelova najmodernijih automobila širom Planete u sebi imaju dio ne samo proizveden, nego i finalno obrađen za ugradnju u Zenici, u BIH.

Zenički CIMOS trenutno radi veliku seriju za njemački Volkswagen. Proizvodni asortiman čine kočioni doboši i diskovi, zamajci, centralna kućišta turbo kompresora, te poklopci ležajeva radilica za automobile Volkswagena, ali i program zamajaca i mehaničkih dijelova motora za sistem PSA, odnosno Pežo, Citroen i Reno.

Kad za dva mjeseca krene proizvodnja za tržište, novopokrenuta, druga faza proizvodnje moći će u jednom satu "izbaciti" 800 kočionih doboša ili diskova za sat. Biće to najveći ovakav pogon u Evropi, a sudeći po brendu CIMOS-a i kvalitetu proizvoda iz Zenice, uskoro će većina automobila koji budu silazili sa proizvodnih traka od Japana do SAD-a imati neki od dijelova koje proizvode CIMOS-ove fabrike u Zenici, Gradačcu ili Srebrenici.