6.2.09

I to je moguće u Mittalu



- Zovem se Ajdin Viteškić. Radnik sam departmenta Aglomeracije i 12.1. 2009. sam imao povredu koju sam prouzrokovao svojom ličnom nepažnjom, odnosno zato što se nisam pridržavao propisanih mjera zaštite na radu... Zbog ovakve povrede radne dužnosti sam mogao dobiti otkaz na radu i ostati bez posla. Nadam se da će moj negativan primjer pomoći drugima da ne čine istu grešku", stoji između ostalog na zastrašujućem primjeru mobinga i pritiska na radnike zeničke kompanije ArcelorMittal (AMZ), u vidu plakata koji se ovih dana pojavio na zidovima u svim pogonima.

- Sindikat Mittala uputio je pismo federalnoj inspekciji rada i direktoru kompanije u kojem upozorava na zastrašujući pritisak i mobing putem navodno dobrovoljnog pristanka na fotografisanje i plakatiranje. Nama je rečeno da je radnik dobrovoljno pristao, nakon što je pozvan i Bog zna čime mu je prijećeno u Upravi. Radnici rade na mjestima za koja nisu osposobljeni, nemaju sistematski pregled za ta radna mjesta, a nadređeni ih svakodnevno dovode u opasnost, prisiljavajući ih na sve veću proizvodnju. I na kraju od njih se traži da ne prijavljuju povrede i da učestvuju u ovakvom mobingu, kaže Islam Imamović, predsjednik sindikata AMZ-a. U Upravi AMZ je sindikatu odgovoreno da je "sve rađeno po propisima i uz saglasnost radnika".

Jučer smo kontaktirali i samog radnika Viteškića, koji živi u selu Bukve kod Viteza, koji nam je kratko kazao da "mu je uprava zabranila da daje bilo kakve izjave, ako ga budu zvali novinari ili sindikat".