16.1.09

Prevara ili...?

Pedesetak Zeničanki i Zeničana krajem jula se obratilo medijima tvrdeći da su od bračnog para Aznera i Admire Džulan, vlasnika nekoliko trgovačkih radnji na gradskoj Tržnici prevareni za iznos od 700 hiljada do milion KM. Dio njih prijavio je slučaj policiji, tvrdeći da otplaćuju tuđe kredite podignute u najmanje osam mikrokreditnih organizacija u Zenici. Kako nam je potvrđeno u MUP-u ZDK, Admira i Azner su proteklih dana, pola godine nakon izbijanja afere, došli u BiH i dali izjave u policiji, tvrdeći da veći dio izjava i iznosa nije istinit.
- Pravila sam evidenciju i većina izjava datih i novinarima nije istinita, postoji dokumentacija, dokazi. Radnice su uzimale kredite i za sebe, a na kraju su sve prevalile meni, misleći da se nećemo vratiti. Mi smo suočeni sa prijetnjama našoj djeci, porodicama, nama, sve zbog laži. Žene su krile od muževa kredite za svoje kredite, a najlakše je bilo prebaciti na nekog koga nema, tvrdi Admira.
Ona navodi da je uložila sav novac u robu, te da ukupan dug, kredita koje su uzimali ona, muž, njihove porodice i radnice, ne prelazi sa kamatama tri stotine hiljada KM.

- U ovom trenutku u kući imam 150 hiljada KM robe, a najmanje još 200 hiljada je bilo u radnjama, čije ključeve su radnice predale Edini Šišić. Mi tražimo nazad kase, računare, robu, inventar iz radnji, kojih nema. Tvrdim da su kredite, koje su uzimale za nas, davajući nama novac, radnice dobijale uz proviziju od dvije, tri stotine KM za "uslugu" i da je svaka od njih lično potpisivala svaki dokument, te išle na banku dići novac sa računa. Ako sam ih prevarila u mikrokreditnim organizacijama, nisma mogla u bankama. Neke od njih znaju kome su dale novac i imena tih osoba, koje nemaju veze sa mnom, dala sam policiji, kazala Admira.
Ona tvrdi da je većina kredita u mikrokreditnim organizacijama LOK, Mikrofin, Mikra, EKI, Partner, Prizma, Žene za žene, te Sunrise, vraćeno, te da je u svakom od kredita ostalo manje od polovine neuplaćenih rata. Kaže da je vraćanje kredita bilo uredno do juna, kada je drastično pao promet u radnjama, a time i mogućnost vraćanja.

- Pozvala sam sve njih u kuću i objasnila im situaciju. reagovale su burno i počele prijetiti. Ja sam u julu otišla na operaciju dojke i zračenje u Švedsku, za sve imam dokumentaciju. Otišla sam sa četrdeset osam kilograma i čim je to moje zdravlje dopustilo, vratili smo se, mada smo htjeli čim su oni izašli u medije. Da smo ukrali hiljadu, sto hiljada ili milion, sigurno se ne bi vratili, tvrdi Admira, demantujući glasine da su se vratili jer su protjerani iz Švedske.

- Ovdje sam i spremna sam svojim radom vratiti kredite, ako se meni vrati roba koja je otuđena iz naših radnji, tvrdi Admira.
- Nazvala sam ili se vidjela sa većinom navodno prevarenih, koje sada prebacuju odgovornost sa jedne na drugu za ovaj medijski linč. Ja sam ovdje i ne bježim od bilo koga. Svjesna sam da ima svakavih ljudi, ali tražila sam od policije da do kraja istraži ko je koga i kako prevario. Ja sam spremna da idem na detektor laži, pod uvjetom da to učine i one, kaže Admira.

U policiji nam je potvrđeno da je u toku istraga, te da su prikupljene nove izjave. Za sada se, o toku istrage, policija neće izjašnjavati, rečeno nam je.