10.4.08

Novi sajt


Federalno ministarstvo pravde pokrenulo je službenu web stranicu http://www.fmp.gov.ba/, s ciljem boljeg, potpunijeg i pravovremenog informiranja o aktivnostima iz djelokruga ovog ministarstva. Osim osnovnih informacija o organizacijskom ustrojstvu i aktivnostima Ministarstva, stranica sadrži i mnoštvo korisnih informacija o pravosuđu, pravosudnom sustavu Federacije BiH, regionalnoj i međunarodnoj suradnji na području pravosuđa, kao i informacije o raznim oblicima praktične pomoći, navodi se u saopćenju Ministarstva. Suvremeno opremljena i pregledna stranica omogućuje brži i kvalitetniji pristup informacijama i jamči poboljšanje komunikacije između Ministarstva i šire javnosti. Poboljšanje komunikacije utječe na stvaranje pozitivnog društvenog ozračja, omogućuje korisnicima jasniji uvid u aktivnosti i usluge javnih ustanova, te doprinosi izgradnji i jačanju povjerenja u učinkovitost ustanova i izvršnih tijela vlasti. Sukladno odredbama Zakona o slobodi pristupa informacijama u Federaciji BiH, svakoj građanki i građaninu zajamčen je točan i pravovremen pristup informacijama u posjedu javnoga tijela. Vođeno iskrenim nastojanjem u vezi sa poboljšanjem komunikacije s javnošću, građanstvom i medijima, Federalno ministarstvo pravde pokrenulo je niz aktivnosti koje bi trebale služiti lakšem pristupu informacijama iz djelokruga Ministarstva. Osim što informacije predstavljaju javno dobro, točan i pravovremen pristup informacijama potiče veću transparentnost i odgovornost javnih tijela, što je neophodno za opći proces demokratizacije društva. Ministarstvo dijeli opću zabrinutost i svijest o tome da je velikom broju građanki i građana BiH, među kojima svakako treba istaknuti društveno ugrožene i zapostavljene osobe ili skupine, onemogućen ili pak u potpunosti zapriječen pristup suvremenim komunikacijskim tehnologijama. Osim općih nastojanja, s ciljem poboljšanja takvog stanja Ministarstvo će iznaći alternativne načine informiranja osoba i društvenih skupina s ograničenim pristupom informacijskim tehnologijama, ponajprije prikladnim tiskovinama s informacijama o radu Ministarstva, te redovitim priopćenjima za javnost i medije. Evropska i domaća iskustva s udjelnom demokracijom usmjerena su na bolje i potpunije upoznavanje građanstva s radom nacionalnih i lokalnih zastupničkih tijela, te državnih institucija, poticanje komunikacije između građanki/građana i njihovih izabranih predstavnika, jačanje udjela građanstva u procesu donošenja odluka i promociju odgovornosti i transparentnosti rada kao nužnog čimbenika u radu javnih tijela i ustanova, što izravno utječe na izgradnju i jačanje povjerenja građana u demokratske institucije i njihove predstavnike.